لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
مارکو پیاتسا و دنی آلوز به زمین آمدند تا یووه را از سدِ پورتو بگذرانند

مارکو پیاتسا و دنی آلوز به زمین آمدند تا یووه را از سدِ پورتو بگذرانند

یوونتوس اولین شکست خانگی این فصل پورتو را با ترکیبی از پختگی و خونسردی به این تیم تحمیل کرد تا یک پیروزی عالی 2‐0 در دور رفت مرحله‌ی یک هشتم نهایی این رقابت‌ها کسب کند.

 

یک لحظه دیوانگی خالص در دقیقه‌ی 27 بازی باعث شد الکس تیس به دنبال دو درگیری دهشتناک اخراج شود، تیم پرتغالی 10 نفره گردد. از آن لحظه به بعد، پورتو فقط به دفاعی فشرده و پرتعداد در محوطه‌ی خودی دست یازید، تا به این ترتیب جلوی گل زدن یووه در یک بازی خارج از خانه را بگیرد و در عین حال وظیفه‌ی هجومی‌اش را هم تماما نادیده انگاشت.

 

یوونتوس که فاقد ایده‌ و خلاقیت بود و آنقدر ضرب‌آهنگ کُندی داشت که حتی صبورترین لاک‌پشت‌ها را هم تحت تاثیر قرار می‌داد، نمی‌توانست نفوذ کند. چرا که پورتو تمام فضاها را بسته بود. ماسیمیلیانو آلگری مجبور شد با تعویض‌هایش بازی را عوض کند و هر دو بازیکن تعویضی او مارکو پیاتسا و دنی آلوز دقیقا همین کار را کردند. این دو نفر هر کدام با استفاده‌ی تمام و کمال از اشتباهات دفاعی گل زدند و پیروزی را به ارمغان آوردند.

 

نکات مثبت

 

هیچ چیز بهتر از داشتن یک مربی مدبر در کنار زمین نیست، کسی که نه تنها بازی‌خوانی بی‌نقصی دارد، بلکه می‌داند چطور از تمام افراد تیمش استفاده کند. چند لحظه بعد از اینکه آلگری پیاتسا را وارد زمین کرد، این بازیکن کروات گل زد و دنی آلوز هم یک دقیقه بعد از آمدنش به زمین همین کار را کرد. آلگری تعویض‌های بی نقصی در زمان مناسب انجام داد تا پیروز شود.

 

نکات منفی

 

یوونتوس باید در لحظات خاصی از بازی فوریت بیشتری از خود نشان بدهد و یاد بگیرد چگونه در مصاف با تیم‌هایی که برای بستن آنها عقب می‌کشند، به پاسکاری‌هایش سرعت ببخشد. اگرچه بابت صبرو کنترل کلی‌شان باید به آنها تبریک گفت، اما داشتن 5 بازیکن هجومی در زمین باید خلاقیت فراوان و حرکات سریع‌تر را تضمین کند.

 

نمره‌ی مربی از 10:

 

8 ― آلگری کاری استثنایی کرد و بار دیگر ― و به موقع ― ثابت کرد که مربی باهوشی است. او نه تنها با سکونشین کردند بونوچی، برای تنبیه نزاعشان در تونل ورزشگاه، اقتدارش را نشان داد، بلکه تعویض‌های درستی کرد تا چهره‌ی بازی را تغییر دهد.

 

نمرات بازیکنانی که بیشتر از 20 دقیقه در زمین بوده‌اند:

 

بوفون: 6

 

او تقریبا تمام بازی ناظر کار بود چرا که پورتو مجبور شد که از انتهای زمین دفاع کند و حمله را فراموش کرده بود.

 

لیختشتاینر: 6

 

ممکن است در سمت راست تکنیکی‌ترین بازیکن نباشد، اما ذهنیت جنگویانه‌ی او نمی‌گذارد قدرش را ندانیم. او سرسختانه می‌دود و از دفاع کانال‌هایی برای پاسکاری هم‌تیمی‌ها فراهم میکند. فقط اینکه همواره کیفیت لازم را فراهم نمی‌کند.

 

بارتزالی: 6

 

به تازگی از مصدومیت برگشته اما با‌‌ این‌حال مثل همیشه خونسرد و مطمئن بود، او با اعتماد‌ به نفس خط دفاع را رهبری کرد.

 

کیه‌لینی: 6

 

در ابتدای بازی کمی سراسیمه بود، اما بعد از اینکه پورتو حمله کردن را فراموش کرد. آرامش یافت.

 

ساندرو: 7

 

سانترهای لذیذ! این بازیکن برزیلی بیشتر از هر بازیکن دیگری در زمین شانس گلزنی ایجاد کرد و پاس گل دوم را هم به آلوز داد. او جناح چپ را مثل همیشه در مشت داشت و بارها مالکیت توپ را پس گرفت.

 

خدیرا: 6

 

ای کاش تمام‌کنندگی‌اش بهتر بود تا لااقل در این بازی یک گل بزند. بازی‌خوانی او تضمین می کند که همواره در زمان صحیح در مکان صحیح باشد، اما به ندرت فرصت‌هایش را گل می‌کند.

 

پیانیچ: 6

 

ماشین پاسکاری! او بال را همه جای زمین می‌پاشد تا حمله را شروع کند، بازی‌خوانی او زیباست.

 

کوادرادو: 6

 

دوندگی بالایی دارد، اما مثل همیشه کلافه‌کننده بود. می‌تواند لحظات جادویی رقم بزند، اما خیلی وقت‌ها که اینگونه نیست به خاطر بی‌دقتی و تصمیم‌گیری اشتباه مقصر است.

 

دیبالا: 6

 

فرصت خوبی برای زدن گل اول داشت، اما توپش به تیرک خورد. تحرک او خوب بود، اما استعداد واقعی‌اش را نتوانست تحمیل کند. گاهی در بازی بود و گاهی محو می‌شد.

 

مانژوکیچ: 6

 

همواره با کمال میل از ساندرو حمایت می‌کرد و هرجا می‌توانست مشارکت می‌نمود تا تعادل را تضمین کند، اما در حمله چیز خاصی ارائه نداد. جزء بهترین بازیهایش نبود.

 

ایگوایین: 6

 

او تلاش بی‌نهایت سرسختانه‌ای کرد، اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، دفاع پرتعداد تیم پورتو به خوبی او را محدود کرده‌بود. هرگز برای گل‌زنی تسلیم نشد و نزدیک بود گلی بسیار زیبا هم بزند.

 

تعویض‌ها:

 

پیاتسا: 7

 

او برای نشان دادن خودش بعد از آمدن به زمین راه مهیجی را انتخاب کرد: زدن اولین گل! میگل لایون ممکن است اشتباه کرده‌باشد اما چیزی از ارزش‌های شوت تمام‌کننده‌ی پیاتسا کم نمی‌شود. ― یک کنترل، بیرون پا و گل! این بازیکن کروات گام‌ها و سرعت تفکرش را به کار گرفت تا روی بازی تاثیر بگذارد.

 

آلوز: 7

 

این بازیکن به زمین آمد تا به بازی عرض بدهد و پاس بی‌نقص هم‌وطنش الکس ساندرو را به خوبی کنترل کرد تا گلی عالی بزند.

 

مارکیزیو: ―

 

زمانی نداشت که بخواهد تاثیر بگذارد.

 

مینا روزکی، ESPNFC


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: